Už jsi někdy jedl ... ?

ukoly300x195-5
Jídelníček: 

Už jsi někdy jedl ...?

Program a výzdoba:

Jídlo a vše kolem něj.

Odvěké přísloví tvrdí "Ticíc lidí, tisíc chutí".
Pojďme společně zakusit chutí ostatních a vyzkoušet něco nového.

Vaším úkolem je zařadit do jídelníčku 2 potraviny, které nejsou až tak známé či tradiční a zároveň vytvořit program, který bude zábavným způsobem demonstrovat informace, které se pojí s jídlem a jeho původem.

 

Mléko, brokolice, ryby, jáhly, špenát, cizrna, quinoa, avokádo, naklíčené luštěniny, goji, batáty ... je z čeho vybírat.

sprouts-1725589_1280   spinach-1834479_1280   sockeye-492258_1280     genetically-modified-foods-520861_960_720  milk-2474993_1280 goji-3162716_1280  chickpeas-2388438_1280         

 

Program věnujte jídlu.

Vámi 2 vybrané potraviny ostatním žákům a studentům dostatečně představte. Zjistěte například, odkud tyto potraviny pocházejí, čím jsou vyjímečné atd.
Formu a obsah, jaké zvolíte, jsou čistě na vás. 

 
 Máme pro Vás několik tipů, jak uchopit program k tomuto úkolu.

Dnešní generace často neví, odkud jídlo pochází. Pokuste se představit proces zpracování surovin ve výsledný produkt. Odkud se bere sůl? Jak dlouho trvá, než se ze semínka stane rostlina, která nám dá plod? Co obnáší chov domácích zvířat a práce na statku? Jak fungují velkochovy? Chléb a jeho tradice. Kde se bere čaj?

Uspořádejte Food Fest, chcete-li Festival jídla a nebo degustaci. Vše můžete uspořádat za podpory místního dodavatele potravin. Pozvěte i širokou veřejnost. 

Věnujte se způsobu stolování, zaměřte se na zpracování přírodních produktů nebo třeba ukažte, jak funguje masný průmysl.

Vysvětlete, že jídlo není samozřejmostí, a ukažte, kolik energie je zapotřebí, než se hotový pokrm dostane strávníkovi na talíř.

Žáci a studenti většinou nevědí, jak funguje školní jídelna a jak vypadá prostor, kde se jídlo připravuje a vaří. Udělejte jim exkurzi do světa školní jídelny a vysvětlete, co vše práce ve školní jídelně obnáší.

 

V tomto úkolu získáváte body za:
  • program, do kterého zapojíte ostatní žáky či studenty
  • výzdobu prostor, ve kterých bude Váš program probíhat
  • jídelníček, jeho obsah i formu
  • fotodokumentaci jídla a programu
  • videozáznam mapující plnění úkolu

sheep-690198_1280   chicken-3735598_1280   geese-3710146_1280   cows-2641195_1280   salt-harvesting-3060093_1280   tractor-385681_1280   woman-801697_1280   potatoes-1866415_1280   bananas-1693470_1280   cucumber-3703011_1280